איילון אוריאל | רכיבה על סוסים

כלי גינון חובה לטיפוח חוות סוסים

כלי גינון חובה לטיפוח חוות סוסים_640x358

תחזוקתה של חוות סוסים איננה מתרכזת אך ורק בטיפוחה של חיה מלכותית זו, ומצריכה מלאכת מחשבת המסתכלת על התמונה המלאה, לרבות תחזוקת שטחי המרעה, הציוד וכן מבני האסם השונים.

לשם תחזוקתה השוטפת של חוות הסוסים נדרשים מגוון רחב של אנשי צוות שונים, ובמאמר זה נבקש להתייחס באופן פרטני אל כלי הגינון השונים שלוקחים חלק תדיר בהבטחת פעילותה התקינה של החווה באופן רציף.

מפוח עלים

שטחי המראה רחבי הידיים של חוות הסוסים צובר מטבעם של הדברים פסולת ועלים, מה שעלול להביא למפגע אסתטי ולעתים אף לסכן את הסוסים בעת שהם דוהרים בשטחי המרעה.

מפוח עלים הינו כלי רב עוצמה שנועד לרכז את הפסולת במהירות ובקלות, תוך יצירת מצבורי של פסולת ושל עלים באזורים ממוקדים.

מפוחי האוויר יוצרים זרם אוויר במהירות רבה, ומפזרים ביעילות את העלים, האבק והפסולת מן שבילים ומן המישורים המצויים בשטחה של החווה.

סביבה נקייה יש לציין, ממזערת את הסיכון ל בעיות נשימה אצל הסוסים הנגרמות כתוצאה מהישארותם של חלקיקים שונים הנישאים באוויר באזור המרעה.

בחיפושכם אחר מוצרים מומלצים בנושא זה, הרי שתוכלו לבקר באתר הבית של איגו פאוור ובו ישנם מגוון רחב של כלי גינון חשמליים נטענים ועוצמתיים.

מסור חשמלי

חוות סוסים לרוב מוקפות באזורים מיוערים הדורשים תחזוקה שוטפת, זאת כדי להבטיח את בטיחותם של הסוסים ושל עובדי החווה.

ענפים שנופלים ובעיקר בעונות המעבר ובעונת החורף המתאפיינות באירועי מזג אוויר קיצוניים וברוחות עזות, יכולים להוות  מפגע הן על הקרקע והן בעת האירוע עצמו, דבר שעלול להוביל לפציעות.

לשם כך, חשוב לצייד את חוות הסוסים במסורים חשמליים שיאפשרו לגזום ולתחזק את העצים שסביב לחווה, וכל שכן להצטייד במסור גבהים המאפשר לנסר את הענפים השונים, זאת מבלי להיעזר בסולם או באלמנטים נוספים אשר רק מסכנים אף יותר את צוות העובדים.

אתי חפירה ומגרפות

אתי חפירה יכולות להתברר ככלי פשוט אך מאוד נחוץ עבור תחזוקתה של חוות סוסים.

חפירת בורות לשתילת צמחייה חדשה, פיזור קומפוסט לסוסים וכן התקנתן של גדרות חדשות ועמידות על-ידי יצירת בסיס שורשי איתן ועמוק לנטיעת יתדות העץ.

לצד אלו, הרי שמגרפות יכולות לשרת את עובדי חוות הסוסים למגוון רחב של מטרות, לרבות איסוף עלים, דשא ופסולת בדומה לעבודת מפוח האוויר, כמו גם בגרירת הקומפוסט לסוסים והצבתו באזורי ההאכלה.

ציוד השקיה

ציוד השקיה נדרש הן עבור הבטחת אספקת המים הסדירה עבור הסוסים שבחווה והן עבור טיפוחה של הצמחייה במרעה, וזאת לצורך יצירת מראה אסתטי ומלבב, וכן יצירת מקורות האכלה נוספים עבור הסוסים המסתובבים במרעה בשעות הפנאי.

ניתן להיעזר במתזים ובמערכות השקיה חכמות, כמו גם בשפריצים המבטיחים רמות לחות עקביות לצמחים ולאדמה.

כפפות וציוד מגן

ולסיום, בטיחות היא מעל הכל, וכאנשי תחזוקה בחוות סוסים הרי שחשוב להצטייד היטב בציוד מגן לרבות כפפות, וזאת לצורך מניעת הופעתם של חתכים ושפשופים.

נעליים סגורות ואיתנות לצורך אחיזה איתנה וטובה על הקרקע, ולעתים משקפי מגן בהתאם לסוג העבודה הנדרשת, לרבות ניסור הכולל בתוכו נסורת רבה.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

היתרונות של רכיבה על סוסים

היתרונות של רכיבה על סוסים

גלה את היתרונות הגופניים, הנפשיים והחברתיים הרבים של רכיבה על סוסים וכיצד היא יכולה לשפר את הרווחה הכללית שלך. הקדמה: הקשר העתיק בין בני אדם

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים

גלה את היתרונות וההנאות של רכיבה על סוסים לילדים, החל מפיתוח כישורי חיים חיוניים ועד ליצירת קשר ייחודי עם היצורים המופלאים הללו. הקדמה: למה רכיבה

ציוד רכיבה על סוסים

ציוד רכיבה על סוסים

סקירה כללית של ציוד חיוני לרכיבה על סוסים, הפונקציות שלו וכיצד לבחור ולתחזק אותם לחוויית הרכיבה הטובה ביותר. מבוא: החשיבות של ציוד רכיבה על סוסים

מגפי רכיבה על סוסים

מגפי רכיבה על סוסים

מאמר זה בוחן את העולם של מגפי רכיבה על סוסים, תוך התעמקות בהיסטוריה, בסוגים, בחומרים ובטיפול הראוי שלהם, כמו גם במשמעותם בספורט רכיבה על סוסים.

רכיבה על סוסים בירושלים

רכיבה על סוסים בירושלים

גלה את החוויה הייחודית של רכיבה על סוסים בירושלים, חקור את הנופים היפים והתחבר להיסטוריה העשירה של האזור. הקדמה: הרפתקה נצחית מחכה רכיבה על סוסים

רכיבה על סוסים בים

רכיבה על סוסים בים

גלה את העולם המרגש של רכיבה על סוסים בים, שבו חובבי רכיבה על סוסים יכולים לשלב את אהבתם לסוסים ולאוקיינוס. חקור את היתרונות, הטכניקות והמיקומים

טיול רכיבה על סוסים

טיול רכיבה על סוסים

גלה את הריגוש והיופי של טיול רכיבה על סוסים בנופים עוצרי נשימה, כאשר אנו חוקרים יעדים שונים וטיפים שיעזרו לך לתכנן את ההרפתקה המושלמת לרכיבה

רכיבה על סוסים ברמת הגולן

רכיבה על סוסים ברמת הגולן

גלה את היופי וההרפתקה של רכיבה על סוסים ברמת הגולן, תוך כדי שאנו חוקרים את הנופים המדהימים של האזור, ההיסטוריה העשירה ובעלי החיים והצומח המגוונים.

רכיבה על סוסים למתחילים

רכיבה על סוסים למתחילים

מדריך מלא תובנות למתחילים ללמוד את היסודות של רכיבה על סוסים, המכסה מיומנויות חיוניות, עצות בטיחות ויתרונות של הספורט. מבוא: גילוי עולם הרכיבה על סוסים

דילוג לתוכן